Lehti kodista, asumisesta ja hyvästä energiasta

Lännen Omavoima asiakaskokemuksen johtamisen kärkiyhtiöitä

Asiakkuuskokemusten johtamisen ammattilaisten yhteisö CXPA Finland on julkistanut vuosittaisen Asiakkuuskokemusten johtaminen Suomessa -selvityksen menestyjät. Joukossa on sekä uusia nimiä että viime vuosina kärkisijaa tiukasti hallussaan pitänyt Telia, joka tänäkin vuonna kapusi ykkössijalle.

Asiakkuuskokemuksen johtamisen nykytilaa Suomessa selvittäneen tutkimuksen perusteella Telia kiinnittää eniten huomiota ja resursseja asiakkailleen tarjoamiinsa kokemuksiin. Toiselle sijalle ponnahti tänä vuonna Veikkaus. Kolmanneksi nousi viime vuoden jaetulta viidenneltä sijalta konsulttiyritys Tieto.

Muut kymmenen parhaan joukkoon yltäneet organisaatiot olivat Canal Digital ja Elisa (jaettu 4. sija), Mandatum Life (6.), Kesko (7.), Lännen Omavoima ja VR Group (jaettu 8. sija) sekä SMT (10.)

-Teemme tämän selvityksen tänä vuonna jo kuudetta kertaa. Olen iloinen että saimme pitkästä aikaa nähdä aivan uusia toimialoja edustettuina kolmen kärjessä. Muutenkin TOP10:ssa on tapahtunut vastaavia muutoksia. On hienoa huomata, että kymmenen parhaan joukkoon mahtuu hyvin eri aloja edustavia organisaatioita, kertoo CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja tutkimuksen toteuttaneen Shiruten toimitusjohtaja, Sirte Pihlaja.

Vastausten perusteella tulevana vuonna halutaan kehittää erityisesti asiakkuuskokemusta ja -strategiaa. Ykkösaktiviteetiksi strategisen lähestymisen rinnalle vastaajat nostivat myös asiakaskeskeisen yrityskulttuurin vahvistamisen.

Tärkeimmät panostukset asiakaskohtaamiskanavien osalta tullaan tekemään monikanavaisen asiakkuuskokemuksen kehittämiseen, sähköisiin kanaviin ja sosiaaliseen mediaan.

Lisätietoa: http://www.shirute.com/tiedotteet/veikkaus-ja-tieto-ensi-kertaa-asiakaskokemusjohtajien-karkikolmikkoon/