Lehti kodista, asumisesta ja hyvästä energiasta

Paikallisesti parhaaksesi

Minulle soitti ympäristöystävällistä ja vesivoimalla tuotettua sähköä kaupitteleva puhelinmyyjä (=kilpailija). Luuriini alkoi tulvia säästöprosentteja, vakuutuksia, niin vaivatonta ja varmaa - ennen kaikkea edullista! Paljon halvempaa kuin nykyinen sopimukseni. Oli alkuperätakuulla sertifioitua vihreää sähköä ja hintaturvaa.

Hengästyin pelkästä kuuntelusta.

Ensiksikin, toinen myyjä ei voi tietää, mitä asiakas sähköstään maksaa.

Toiseksi, sähkösopimuksia pitää verrata muutenkin kuin pelkän hinnan perusteella. Paras kokonaisuus syntyy omiin tarpeisiin soveltuvan hinnan, sopimusajan, sopimusehtojen ja tulevaisuudennäkymien yhdistelmästä.

Toivotin myyjälle mukavaa päivää ja painoin punaista luuria.

Syksy ja pimeys eivät tee minusta näin tylsää, vaan sen tekee harhaanjohtava viestintä. Viestintä on taitolaji, joka vielä korostuu puhelinmyynnissä.

Pään puistaminen vasemmalta oikealle, silmien pyörittely, käsien viuhtominen ilmassa tai määrättyjen sormien heiluttelu ei välity luurin toiseen päähän.

Entäpä yhteinen kieli? Vaikka myyjän ja ostajan suomen kielen taito olisi täydellistä, se ei kuitenkaan takaa, että he ymmärtäisivät toisiaan (tuttua myös parisuhteessa). Sähkönmyynnissä menevätkin tarjoukset ja sopimukset somasti sekaisin.

Sanotaan, että sitä saa mitä tilaa, vaan kunpa tietäisi mitä.

Lännen Omavoiman asiakaspalvelijat ovat myös tämän vuoden tehneet ahkeraa myyntityötä ja soittaneet sadoille asiakkaille. Paikallisena myyjänä pyrimme asiakkaan kokonaisvaltaiseen hyötyyn ja kullekin asiakkaalle parhaaseen sopimusvaihtoehtoon. Tavoitteenamme on pitkä ja luotettava asiakassuhde.

Toisin sanoen, reilua meininkiä, Sinun parhaaksesi!